به وب‌سایت رسمی شرکت صنایع جوپار نیک خوش آمدید.

تخم گیشنیز و فواید و موارد مصرف آن برای سلامتی:

۱۴۰۱/۰۶/۰۴

نام علمی: CORIANDRUM SATIVUM
خواص:  آنتی اکسیدان، کرم زدا، ضد میکروب، تقویت کننده هضم، تب بر، تسکین دهنده درد، مقوی قوای جنسی


تخم گشنیز چیست؟
دانه های گشنیز دانه هایی هستند که از علف گشنیز تولید می شوند که به تخم گشنیز  نیز معروف است. تخم گشنیز خشک یک ادویه محبوب برای اهداف آشپزی، به ویژه کاری و غذاهای آسیایی است. تخم گشنیز دارای طعم لیمو، مریم گلی است. تخم گشنیز در اوایل هزاره پنجم قبل از میلاد برای اهداف درمانی استفاده می شد. در فرهنگ های مصر باستان، هند، یونان و روم همگی استفاده از دانه گشنیز را توصیه می کنند. امروزه بذر گشنیز به صورت تجاری در روسیه، هند، مراکش و هلند تولید و به فروش می رسد. زمانی که دانه های گشنیز بالغ می شوند، زرد مایل به قهوه ای هستند و دارای برجستگی هایی هستند که به صورت طولی در امتداد دانه قرار دارند. می توانید دانه های گشنیز را به صورت کامل یا پودر بخرید.

 

تخم گیشنیز

 

استفاده از دانه گشنیز برای سلامتی و فواید سلامتی

 تخم گشنیز منبع خوبی از فیبر، منیزیم، کلسیم، آهن، منگنز و مس است. تخم گشنیز دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که می تواند به کاهش التهاب عصبی و بیماری هایی که بر مغز تأثیر می گذارد مانند آلزایمر و بیماری پارکینسون کمک کند. دانه گشنیز  به هضم غذا و کاهش نفخ کمک می کند. همچنین شواهد نشان می دهد که دانه های گشنیز می توانند به کاهش سطح کلسترول بد و فشار خون بالا کمک کنند. دانه گشنیز همچنین می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند و می تواند به درمان دیابت کمک کند.

سایر فواید دانه گشنیز عبارتند از:
• باکتری های مسمومیت غذایی را از بین می برد
• عفونت های دستگاه ادراری را درمان می کند
• چرخه قاعدگی را تنظیم می کند
• از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

 

تخم گیشنیز

 

موارد مصرف دانه گشنیز شامل درمان های طبیعی برای:
• خونریزی شدید قاعدگی -  دانه گشنیز یک تنظیم کننده طبیعی چرخه قاعدگی است و همچنین می تواند به بازیابی آهن پس از خونریزی شدید قاعدگی کمک کند.
• مشکلات قاعدگی - دانه گشنیز می تواند  به عنوان یک تنظیم کننده طبیعی چرخه قاعدگی به کاهش مشکلات قاعدگی کمک کند.
• میگرن – خواص ضد التهابی طبیعی دانه های گشنیز به کاهش التهاب رگ های خونی سر کمک می کند و به تسکین میگرن کمک می کند.
• سوء هاضمه - استفاده رایج از دانه گشنیز برای کمک به علائم سوء هاضمه، از جمله نفخ، موثر است.
• سرطان دهان - جویدن دانه های گشنیز می تواند به کاهش التهاب در دهان کمک کند، و می تواند به پیشگیری از سرطان دهان کمک کند.

 

تخم گیشنیز

 

اثرات جانبی و اقدامات احتیاطی دانه گشنیز
هیچ عارضه جانبی جدی شناخته شده ای از دانه گشنیز وجود ندارد. با این حال، اگر به گشنیز، رازیانه یا گیاهان مشابه آن حساسیت دارید، ممکن است به دانه های گشنیز واکنش آلرژیک داشته باشید.

با توجه به انجمن CURE DECODE در سراسر جهان، تخم گشنیز برای موارد زیر مفید است:
خونریزی شدید قاعدگی (خونریزی شدید قاعدگی)
مشکلات قاعدگی
میگرن
سوء هاضمه
سرطان دهان
تری گلیسیرید
دیابت
فشار خون
عفونت دستگاه ادراری (UTI)
سندرم روده تحریک پذیر (IBS)
 

*( انجمن Decode Cure یک شرکت بیوتکنولوژی با رشد سریع است که در پارک های علم و فناوری هنگ کنگ مستقر است. ماموریت این شرکت کاهش میزان مرگ و میر و هزینه های پزشکی ناشی از بیماری های پیچیده با استفاده از راه حل نوآورانه و تشخیص سریع  است.)

 

تخم گیشنیز

 

محصول قاووت چهل گیاه اورجینال جوپار - صورتی با داشتن تخم گیشنیز و مواد تشکیل دهنده ای چون : تخم گشنیز ،کنجد ، بذرگل شقایق ، بذرکتان ، تخم خرفه ، سیاهدانه ،آفتابگردان ، شاهدانه ،  هل باد ، تخم میخک ، رازیانه ، موردانه ، قهوه تاج ، زیره سیاه کوهی ، ریشه جوز ، فلفل سیاه،  تخم کاهو ، جو، هل رسمی، دارچین ، جدوا ، روپاس ، تخم شوید ، زنجبیل ، انجیر خشک، زیره سبز، سنجد ، بهار نارنج ، مرزنجوش و شکر  - خواص فراوانی را داراست

 

 

از جمله این خواص می توان به : مکملی انرژی زا ، مقوی، مغذی و مفید، حاوي آنتي اكسيدانهاي طبيعي و املاح مفيد ( آهن، كلسيم، فسفر، روی و ...) سرشار از ويتامينهاي D ، E ،C ،B  ، A و اسيدهاي چرب ضروري - امگا 6 ، لاغرکننده ، درمان کم خونی، کاهش و تسکین دردهای عضلانی و مفصلی ، محرک ، مقوی و بازسازی کننده قوای جسمی، تنظیم تخمک گذاری در خانمها، افزایش قابلیت پذیرش رحم برای بارداری در بانوان، افزایش شیردهی و بهبود کیفیت شیر در مادران شیرده، آرام کننده، تنظیم و کاهش دردهای دوران قاعدگی، کاهش علائم گرگرفتگی در دوره یائسگی، تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش موی سر، تسكين دهنده اعصاب ، رفع سرد مزاجی، افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول خون و... نام برد.

شما بازدیدکننده محترم می توانید این محصول شگفت انگیز را از همین سایت و بخش محصولات تهیه نمایید .

 

مطالب اخیر